kolmapäev, 4. juuni 2008

Käidud

Tulime suvilast linna ja laupäeva keskpäeval sõitsime Aegnale.Laev ´´Juku`` on nüüd Lindaliinide As´i käes.Enne oli nii,et läksid laevale ja ostsid pileti ja sõitsid.Nüüd tuleb eelnevalt(muidu võib juhtuda,et piletid otsas ja rohkem kui 36tk neid ei müüda)piletid internetis või piletikassas välja osta.Mul ämm käis Kaubamaja piletikassas ja rääkis,et lähevad isa,ema koos 2,5aastase lapsega.Piletimüüja ütles,et lapsele piletit pole vaja ja müüs ämmale pileti mulle ja Margusele.Jõudsime siis laupäeval kenasti kohale.Seisime õues ja siis äkki piletit vaadates avastasin,et see tuleb enne laeva väljumist registreerida.No mida veel,nagu Soome hakkaks sõitma....Tallinna kesklinn ju tegelikult.Läksingi siis kassasse,et see ära teha.Seal selgus,et lapsele peab ka ikka pilet olema,mis siis et tasuta.Tõstsin häält ja rääkisin,et see ei ole nüüd küll piletiostja viga kui Lindaliinide piletimüüjale sai räägitud,et väikelaps kaasas ja ta ütles,et piletit pole vaja.Kassapidaja tegi ettepaneku,et vaja ajad ringi muuta,et mina ja Margus nagu saame minna aga laps mitte.Küsisin,et kas jätan lapse siia kai peale siis üksinda? Seda enam,et mingeid nummerdatuid kohti selles künas(reisijateveoks see küll mu meelest ei sobi)pole ja laps ei istu paigal niikuinii.Mulle aeti ikka sama juttu,et ei saa laps minna jne.Mina aga jäin endale kindlaks,sest kui kassast öeldakse,et lapsele pole piletit vaja ja seda ei müüdud,siis on see firmapoolne viga.Lõpuks olin juba ahastuse äärel ja nutt kippus kurku.Mõtlesin juba,et jään siis ise maha,et laps nii rääkis Aegnale minekust juba mitu päeva.Siis aga mõtlesin,et kuidas ta sealt üksi järgmise päeva hommikul küll tagasi tuleb.Lõpuks käis vist kõrvalkassapidaja laevameestega rääkimas ja mind viidi käekõrval laevale.See tähendab,et laps sai seekord siis saarele kui salakaup.Tagasitulekuks tehti talle pilet.Igatahes väga nõme süsteem.Näiteks tehakse laupäeval saarele 3 reisi,pühapäeval tagasi aga ainult 2.St et saarele viiakse laup 3*36inimest aga pühapäeval saavad mandrile tagasi vaid 2*36.Ülejäänud lihtsalt jäävadki saarele.Absurd ju.Mul mees ja ämm tahtsid pühapäeval tagasi tulla,ent piletid olid otsas ja said alles esmaspäevaks.Eelmistel aastatel oli ikka nii,et laev tegi reisi Tallinnasse ära ja tuli siis vajadusel tagasi mahajäänud inimeste järele.Nõme on ka see,et tuleb nüüd öelda,millal tahad tagasi tulla.Kui ilmad ilusad ja sööki jagub ja kuhugi kiiret pole,siis võin ju suvel nt nädala seal olla.Aga kui hakkab vihma sadama või jääb laps haigeks ja tahan varem tagasi tulla,siis vist nagu ei saa.Nõme ju.Ma saan aru,et süsteem on mõnes mõttes hea aga ikkagi ...Saime seekord saarel olla siis vaid 1 päeva.Lapsel oli aga megahea meel.Mängis Oskariga,kes on temast paar aastat vanem.Kõige vahvam oli see,et kui Sandra lõpuks laeva sai,siis ütles Oskar imestunult: Sandra oskab rääkida! Eelmine aasta mängisid nad ju ka,ent siis aeti asjad vaikselt ära,Sandra nii palju ei rääkinud.Nüüd on ta tõeline lobamokk.
Päeval käisime tiiru suures rannas.Oi kui mõnus see rand seal on.Seal olemine on tõeline nauding.Asi on looduslik ja inimesi on vähe kui üldse on.Jalutasime rannaliival,ent ega siis lapsed sellega piirdunud.Oli vaja ikka merre joosta..noh nii kogemata ja mitu korda.Lõpptulemus oli see,et Sandral oli püksid kuni kannikateni märjad.Ja minul ju loomulikult polnud kaasas ei käterätikut ega teisi pükse.Keelasime küll aga ikka mindi.Vesi oli ju tegelikult täitsa külm.Õhtul jalutasime tuttavatega loodusmajja ja seal sai vaikselt ämma olnud sünnipäeva veel saareelanikega peetud.Meie peitusime majja,ent lapsi tuppa ei saand.Neil oli õues nii palju tegemist,käisid ainult vahepeal veidi söömas.Sääski leidus seal palju nagu alati.Laps käib mul jub mitmendat päeva ringi,otsaesine punniline ja muhkus.Vaeseke,on nii ära söödud.Endalgi sügeleb siit ja sealt.Aga vahelduseks on saarel mõnus olla.Eile käisime ja ostsime järgmised piletid ettenägelikult juba ära,seekord siis perioodiks 20-25.juuni.Et siis vähe pikemaks ajaks ja jaanipäeva veedame siis seekord Aegnal.Kahju on oma vanaema üksinda Kiisale jätta,ent olen mitu aastat jaanipäeval seal olnud kui teised kõik kuskil lustivad.
Paar pilti sai ka tehtud,seekord vaid merel loksudes.Minek:
Tulek:
Tagasi sõita oli nii ilus ja tuulevaikne.Sandra pidas ka end kenasti üleval ja suutis üsna paigal olla.Vahepeal vaatasime raamatut:

Kui tagasi Linnahalli kai äärde jõudsime,nägime,et mu vanaema oli meile vastu tulnud.Mul oli hulga lihtsam lapse ja suure kotiga trammini jalutada ja siis trammi peale saada.Tartu mnt ääres istusime ümber bussile,mis meid kõrvalmaja juurde tõi.Kodus sai end dushi all värskendatud ja veidi keha kinnitatud.Panime uuesti riidesse ja hakkasime Mari-Ly sünnipäevale sõitma.Teine pool pühapäevast mööduski seal.Pikemalt kirjutama sellest ei hakka,ehk teeb seda peo perenaine,st Jaana
Eile ja täna on Sandra veel lasteaias ja mina olen saanud vajalikke asjatoimetusi teha.Esmaspäeval oli mul 2 koosolekut,homme arenguvestlus ja korteriühistu üldkoosolek.Tuttav juba ütles,et ma nagu riigikogulane.:P
Vaatamata tõsistele asjatoimetustele,olen valmis saanud järjekordse suvemütsi,number sellel 17.Tegin küll sama heegelnõelaga ja samade kasvatusringidega,ent müts sai suurem kui senised(lõngad ka samad,järelikult jämedam keerd).Nii juhtuski,et kingsepp sai ka nüüd lõpuks omale kingad nagu öeldakse.Sandra oli ka meeleldi nõus mu mütsi poseerima.Vaadake poosi(ihihh),kusjuures ise võttis sellise sisse,st nii ta mulle poseeris.
!



Käsil on järgmine müts(ei tea,millal ma tüdinen).Täna räägiti mulle,et üks inimene soovib ka sellist mütsi oma lapsele.Oli näinud laste mütse,mis minu tehtud ja tahtnud ka.Nüüd mõtlengi,et pean vist lõnga ostma minema,sest enamus nagu tüdrukute värvid.Äkki lähengi korra linna enne kui lasteaeda lähen.Homme plaane palju ja siis ei saa ja reedel tahaks linnale head aega öelda ja maale sõita.Mees juba läks,lubas lapsele maja ehitama hakata.Ma pean siis maja koosolekul tema eest ära käima ja homme mu teisel vanaemal sünnipäeva ja lasteaias arenguvestlus.Tegemisi jagub.Nagu ikka.

Kommentaare ei ole: