esmaspäev, 22. september 2008

XI Paunvere suur väljanäitus ja laat

Laupäeval oli mul ülivarajane äratus.Ärkasin tegelikult juba veidi peale kella 4 aga vedelesin poolunes voodis kella 5ni.Siis kraps püsti(kuidagi mõnusalt lihtne oli tõusta-ootusärevus),kohvi tilkuma ja ise pesema ning riietuma.Enne kl 6 läksin juba toast välja.Tassisin raamatukastid autosse.Kõigepealt sõitsin tanklasse ja pakkusin autole "hommikukohvi".Siis võtsin sõbranna peale ning võtsime suuna Piibe maanteele.Oi kui mõnus oli varahommikul mööda Eestimaa teid sõita ja näha,kuidas päike tõuseb.Enne Jõgevale jõudmist vaatasime,et kell juba nagu liiga palju ja sai rohkem gaasipedaalile vajutatud.Haakisime end ühele autole sappa,sest ma olin surmkindel,et ka tema läheb Palamusele Paunvere laadale müüma.Kui ta meist mööda sõitis,siis nägin,et ta auto oli laeni kaste täis.Jõudsime õigeaegselt Palamusele.Möll juba käis.Meid juhatati meile välja mõõdetud müügikohale.Panime oma asjad paika ning asusime teiste müüjate kõrvale ritta.Rahvast käis laadal tohutult palju.See vist sealkandi(aga mitte ainult)suursündmus.Käisin minagi vahepeal laadal ringi jalutamas ja ega suurt liikuda saanud.Laata oli täis terve Palamuse,et ikka tohutult suur ala.Müüdi käsitööd kõiksugu sorti,raamatuid,puid,põõsaid,lilli,küülikuid,toidukraami,isegi väiksemaid maju ja traktoreid jne.Kõike ma ei jõudnudki läbi käia.Sõbranna tegi rohkem tiire.Ise müüsime ka natuke.Kahjuks mitte nii palju kui ma lootsin.Kõrval oli suurem raamatumüük ja sealsed kirjud väljamaatõlked läksid kahjuks palju paremini müügiks.Kahju,et inimesed ei toeta eesti oma kirjandust.Siiski,leidub ka neid ja lõppkokkuvõttes kahjumisse ma nüüd küll ei jäänud.Teenisin ikka kütuseraha tagasi.Tegelikult seda nagu ei lootnudki.Üritus ise väga meeldis.Kõik oli hästi korraldatud ja tulevikus läheksin võimalusel kindlasti veel sinna.Meil oli ka ülilahe nn.naabrimees.Ta ise rahvamuusik ja plaategi välja andnud ning kinkis mullegi lõõtspilliga ja suupilliga mängitud lugudega plaadi ning kirjutas pühendusegi sisse.Väga armas,et selliseid toredaid inimesi leidub.Vahepeal lasin vanaonu jalutama ja ennast kergendama minna ning siis müüsin natuke temagi kaupa.
Homme õhtul on mul kavas Kaluri Mängutuppa minna,mis asub Viimsis(Kaluri tee 3).Seal toimub kell 17-19 lasteriiete/lastetarvete kirbukas.Olen seal korra ennegi käinud ja väga teretulnud üritus mu meelest.Selliseid võiks rohkem olla.Kahjuks pole need kirbukad meil populaarsed kuigi võiksid olla,sest uuskasutust ma pooldan ja tihti leiab sealt kümme korda vahvamaid ja korralikumaid asju kui uuena ostes meie kaubandusest.Kel aega,tulge kaema ja ostma!

Kommentaare ei ole: