pühapäev, 4. mai 2008

Päev Helsingis-vol.2

Pistsin fotokale täna juhtme külge ja tõmbasin pilte arvutisse.Sai jälle väheke seda lühikest päevakest naabrite pealinnas meenutatud.Tore oli ja pilte klõpsisin nö käigu pealt.Kuna vaatamisväärsusteni ka seekord ei jõudnud,siis pole piltidel miskit erilist,kuigi jah,2 erilisemat asja,mida meie silmad kinni püüdsid,siiski oli.Vähemalt jäävad need meelde.Kõigepealt aga need tavalisemad: Neid polegi nagu vaja eriliselt kommenteerida,lihtsalt sellised ümbruse pildid. Meie tähelepanu köitsid aga Bulevardi tänaval kaks huvitavat pilti.Kesklinna poole liikudes lõid kellad alles hommikutunde.Juuksurisalong oli äsja uksed avanud ja kas siis mõni teenindaja või klient oli juuksurisse tulnud koos oma lemmikuga st koeraga.Igatahes võttis see koer hambusse suure jämeda kondi ning tuli vaateaknale mõnusalt patjade keskele seda närima.Et siis elav mannekeen juuksurisalongi aknal: Sama tänavat pidi sadama poole liikudes aga tuli meile vastu üks suusataja.Ja-jah,just nimelt pesuehtne suusataja-tavasuusad(mitte rullsuusad)all,suusakombinesioon seljas,suusakepid käes ja nii ta siis suusatas ehtsal kuival asfaldil,kus märgistus ´´rattatee``. Oleks siis temaga kaasas olnud mõni lõbus kamp vms,oleksime asjast aru saanud.Ja kusjuures ta ise oli selle tegevuse juures väga tõsine,ei vaadanud sugugi ringi,et kas teda ikka vaadatakse ka ja kas see inimestele nalja teeb.Tuttav arvas,et raudselt on kuskil mõni piilukaamera peidus.Meie seda igatahes ei tuvastanud.See seik jääb mu jaoks küll täielikult küsimärgi alla. Jõudsime tagasi laevale.Jalad olid väsinud aga meel rõõmus ja hing rahul: Laevas esines ninaotsas asuvas baaris(või kuidas seda nimetatakse) miskine soome duo,täitsa mõnus oli kuulata ja kohvi limpsida.

Mu rõõmus meel ja rahulolu jätkus ka kodumaa pinnal. Nimelt oli mu pere mulle vastu tulnud,kuigi ma seda ei palunud ega maininudki.Sadamast koduni pole just eriti palju maad,selline paras jalutuskäik. Kodus tõstsin kottide sisu päevavalgele. Sandra oli väga rahul oma päikeseprillidega ja Margus arvas oma uute jalanõude kohta,et pidid täitsa asjad olema. Igatahes on ta neid vabatahtlikult juba kaks päeva kandnud,ju siis on mugavad ja head. Need vaba-aja jalanõud näevad lahedad välja- sellised mustad,pisut narmendavate äärtega,neetidega. Minu enda uued käimad on aga mustad sametised roosade triipudega. Igatahes võin reklaamida-ostke Catmandoo tooteid,need on kvaliteetsed ja mugavad ja mõnusad.! Tunduvad jalas justkui sussid.
Ostsin koju kaasa veel ühe paki imeliselt lõhnavaid ja pehmeid Vaasan Muhku täisterakukleid.Maitsesid väga head. Valio puuviljapommi jogurti tegin ka täna lahti. See ei maitsenud nii hea kui aastate eest.Aga sel ajal polnud meil eriti jogurteid veel saada ja eks seetõttu oli maitse ka tunduvalt maitsvam ja huvitavam.Mäletan,et käisin seda ikka Kaubamaja toidupoes ostmas,mujal seda polnud.Maksis küll väga palju,ent maitse oli oivaline ja nii ma siis lubasin ikka aeg-ajalt seda jogurtit endale.Vat,millised mälestused.Vanade aegade mälestuseks ja värskendamiseks otsisin just seda jogurtit Soomest ja saingi.Ühe suure kamaka juustu tõin ka koju,nii vahelduse mõttes,sest juustu ju ikka sööme.Ja nagu ma kuulnud olen,on juust kohati juba odavam Soomes kui Eestis. Pean ütlema,et nii mõnegi toidupoe riiuli ees käis peast läbi mõte-heh,neil seda polegi ja valik on Eestis suurem.Aga äkki on S-Marketis hoopis kesisem valik,ei mina tea.Stockmanni toidupoes käisime ka,ent sealt polnud mul kavas midagi osta ja seal ma riiulitesse ei süvenenud.
Lõppkokkuvõttes jäin reisiga väga rahule,hindeks võiks panna 5(5-palli süsteemis). Plussi oleks saanud siis lõppu panna kui aega oleks rohkem olnud.

Kommentaare ei ole: